Search
Search

Гледајќи во иднината со електрични камиони за ѓубре – Дали е можно и во Скопје?

Во време кога главен приоритет на градовите е намалувањето на емисиите на штетни гасови, камионите за ѓубре што фрлаат гас се на самиот врв на листата во однос на возилата што загадуваат. Но, холандскиот град Ротердам одлучи директно да се справи со ова прашање преку снабдување на најсовремени електрични камиони за ѓубре.

28-тонскиот златно обоен EMOSS ZE изгледа како стандарден камион за ѓубре, но речиси тивко се лизга низ улиците на вториот холандски град благодарение на неговиот електричен мотор.

Камионите се придружуваат на растечката флота на електрични возила во Ротердам, која вклучува 527 електрични скутери и велосипеди, 213 електрични и 204 хибридни патнички автомобили, 37 електрични комбиња, два поголеми електрични чистачи и три помали чистачи. Слободно може да се каже дека со оваа колекција, градот е посветен на својата цел да биде без емисија за десет години.

Надминување на проблемите

„Секој град има огромен предизвик да има флота со нулта емисија до 2030 година“, вели Ричард Браберс, купувач од категоријата за мобилност во градскиот совет во Ротердам. Имајќи ја оваа цел на ум за многу други градови, иницијативата за големи купувачи дојде во вистинско време. Шемата има за цел да ги обедини градовите и телата за јавни набавки во групи за да помогне во усогласувањето на куповната моќ, споделувањето на знаењата и иновациите и развивањето заедничка изјава за побарувачката и научените лекции за набавка на тешки возила.

„Ротердам има можеби малку повеќе искуство од другите градови, но мораме да си помагаме“, вели Браберс.

Со оглед на тоа што електричните камиони за ѓубре во градот сега поминаа многу милји и испразнија многу канти, Браберс и неговиот колега Пол ван Емерик научија многу за реалноста на напојување на 28 тонски беем со зелена моќност. „Проблемот е навистина во полнењето“, вели ван Емерик, градски менаџер за одржлива грижа за возниот парк. „Се работи за полнење, и обновливата енергија што сакате да ја имате, и мора да можете да ја складирате во текот на сезоните“.

„Трошоците за инфраструктурата за полнење се исто така скапи“, додава Браберс. Очигледно, да се осигураме дека сервисното возило што работи на дневна основа има доволно батерија е многу поинаков предизвик од полнењето на лично возило – и ова е пред да се земе предвид товарот од флотата на електрични возила за јавен превоз во Ротердам. „Тие веќе имаат многу моќ, а сепак не можат да се справат со моќта што им е потребна“, додава ван Емерик.

Потреба за експертиза

Додека Ротердам има прилично развиена мрежа за полнење електрични возила, другите градови во групата Big Buyers немаат. Но, соработката им овозможува на другите општини соодветно да ги приспособат своите идни планови за набавки.

А споделувањето на знаењето дозволено од групата Big Buyers, исто така, откри и други предизвици што треба да се надминат за градските флоти да станат целосно електрични во наредните години.

По неколку онлајн дијалози организирани од купувачи од градови низ Европа со добавувачи на е-камиони, јасно е дека е-камионите не се подеднакво достапни низ Европа. Електронските камиони понекогаш се достапни само кај дилери кои имаат знаење и поддршка.

Гледајќи во иднината

Иако се уште се во раните денови и се потпираат на технологија која може да бара дополнителен развој, Браберс и ван Емерик ја гледаат промената кон целосно електрично на хоризонтот. Дури и приватните логистички компании во Холандија се вклучуваат во акцијата, а компаниите ја зголемуваат својата флота на електрични камиони.

„Како купувач од влада мораме да го дадеме вистинскиот сигнал. Мора да го стимулираме пазарот. Со групата Big Buyers посветуваме внимание, меѓусебно се мотивираме“, вели Браберс. Со зголеменото учество во групата, тој се надева дека споделувањето информации и соработката ќе ги доведат градовите кон нивните цели за јаглеродна неутралност во наредните години.

„Мораме да направиме големи чекори, но ако го направиме тоа заедно, полесно е“, вели Браберс.

Извор: eurocities

 

 

АКТУЕЛНО