Search
Search

Ќе дочекаат ли некогаш скопјани бесплатен превоз?

Во Скопје, превозот е бесплатен за неколку категории граѓани, како ученици, студенти и пензионери. Едно од главните ветувања на градоначалничката Данела Арсовска беше бесплатен јавен превоз и во Скопје, но тоа остана само предизборно ветување. Таа во октомври минатата година рече дека граѓаните на Град Скопје, во втората половина на 2023 година, ќе имаат бесплатен јавен превоз, рече градоначалничката на Скопје, Данела Арсовска на прес-конференција.

Градска.мк испрати прашања до градоначалничката, кога ќе се спроведе ова ветување и дали и кога ќе има предлог за воведување бесплатен превоз, но одговор како и вообичаено не добивме.

Таа во нејзината програма презентираше 15+1 проекти кои се однесуваа на проблемот со загадениот воздух, подобрување на хаосот со транспортот во главниот град и воведување сообраќаен ред.

Тогашната кандидатката за градоначалник објасни дека решенија за бесплатен превоз има досега во Франција, каде во повеќе од 30 општини тоа веќе функционира. Во 2013 година во Естонија, Талин стана првиот главен град на ЕУ што направи промена, а минатата година Луксембург, со население од 626.000 жители, стана првата земја што понуди тотално бесплатен јавен превоз.

„Ако може тоа да функционира некаде, зошто не кај нас? Сведоци сме на лошо работење на ЈСП поради непродуктивни трошоци, не постоење на систем за брз и ефикасен превоз. Решението за БРТ ниту е добро, ниту пожелно за Скопје и со него ама баш ништо не се решава, туку само дополнително се комплицира. Ќе се преместуваат мостови, ќе се сечат дрвја по Партизанска, ќе се направи гломазен нефункционален систем. Секогаш одиме по комплицираниот пат кога пред нас имаме едноставни решенија. Време е тоа да престане“, порача тогаш Арсовска.

Таа рече дека ова решение е единствено за сите скопјани, за сите населби, што не е случај со БРТ каде се изоставуваат приградските населби.

„Кога имате брз и ефикасен бесплатен превоз, секој од нас наместо да користи автомобили ќе го користи овој превоз, а со тоа значително ќе се намали загадувањето„ смета Данела Арсовска.

Таа најави и воведување на ноќни линии посебно во викенд и воведување на нови автобуски линии и нови постојки. Голем број од линиите ќе бидат и зачестени и проширени во својот дофат.

 

Луксембург Сити, Луксембург

Оваа листа мора да ја отвориме со Луксембург. Луксембург е пионер во бесплатната мобилност: таа беше првата земја во светот што воспостави национална бесплатна мрежа за јавен превоз. Со оваа сосема нова иницијатива, владата сака да го охрабри своето население да не ги користи своите автомобили.

Талин, Естонија

Во главниот град на Естонија, јавниот превоз е бесплатен од 2013 година. На референдумот, жителите со големо мнозинство гласаа за бесплатен јавен превоз. Проблемот во Талин може да се спореди со проблемот во градот Луксембург: илјадници патници патуваат до центарот на градот секој ден.

Обањ, Франција

Во овој јужен француски град, јавниот превоз е бесплатен од 2009 година. Започна како едноставен тест, а иницијативата се покажа како голем успех. По три години, секој ден низ градот возат 5.000 автомобили помалку, што е намалување за 10%. Популарноста на јавниот превоз исто така порасна за 235%.

Данкерк, Франција

Овој северен француски град, на границата со Белгија, од 2018 година ја прави достапна бесплатно својата мрежа за јавен превоз. По неколку месеци, четвртина од местата за паркинг што претходно недостигаа во градот, останаа празни.

Самоков, Бугарија

Самоков е планински град во Бугарија и има околу 27.000 жители. Иницијативата првично беше наменета само за жителите, но две години по нејзиното лансирање, јавниот превоз беше понуден бесплатно за сите.

Фридек-Мистек, Чешка

Од 2011 година, можете да користите бесплатен јавен превоз и во Фридек-Мистек, град на истокот на Чешка. Бројот на патници во првите две години е зголемен за дури 40%.

Страконице, Чешка

Од 1 јануари 2018 година, јавниот превоз во центарот на градот Страконице е целосно бесплатен. Совет: ако го посетите градот, не заборавајте да го погледнете замокот Страконице, прекрасен културен споменик.

Манчестер, Англија

Во британскиот град Манчестер, три бесплатни метро-шатлови им овозможуваат на туристите да го истражуваат градот без трошок.

Марихамн, Финска

Марихамн е главен град на финскиот остров Аланд и нуди бесплатен јавен превоз и за локалното население и за посетителите од 2000 година.

Атика, Грција

Во регионот Атика во Грција, каде што Атина е главен град, има 34 општини кои нудат бесплатен јавен превоз. Затоа, секој што планира да ја посети Атина може да ја користи бесплатната мрежа за јавен превоз за да го открие регионот.

Ливињо, Италија

Секој што го знае ова место е веројатно страствен скијач. Ова село на италијанските Алпи го нуди својот јавен превоз бесплатно од седум и пол наутро до осум навечер. Градот е многу јасен за своите посетители: никому не му треба автомобил за да го открие Ливињо.

Акурејри, Исланд

Акурејри е еден од најголемите градови во Исланд и нуди бесплатни автобуси за своите жители и посетители. Ова магично место на северот на Исланд е опкружено со прекрасни природни сцени. Градот е исто така идеална основа за одење во природни бањи, или на посета на водопади.

Амстердам, Холандија

Во Амстердам не е целиот јавен превоз бесплатен, за жал, но траектите се.

Велење, Словенија

Велење е шести по големина град во Словенија и има мрежа на бесплатни жолти автобуси што ве превезуваат низ градот. Веднаш до градот ќе најдете зелена оаза, до која може да стигнете бесплатно со автобус.

Женева, Швајцарија

Швајцарија е еден од европските пионери кога станува збор за одржливоста, а тоа го покажува и со својата бесплатна мрежа за јавен превоз. Освен во иконскиот град Женева, посетителите (кои плаќаат туристичка такса) можат бесплатно да користат јавен превоз и во Лозана, Базел и Берн.

Зори, Полска

Ако ја погледнете комплетната листа на полски градови што нудат бесплатен јавен превоз, ќе забележите дека тој е значително подолг од оној на другите европски земји. Во Зори, туристите уживаат и целосна бесплатна мобилност. Со многубројни други одржливи иницијативи, Зори има цел да стане најамбициозниот град во Полска во смисла на бесплатна и одржлива мобилност.

 

АКТУЕЛНО