Search
Search

Четири градови кои на прво место ги ставаат патниците со посебни потреби

Со оглед на тоа што секој шести човек живее со попреченост, од витално значење е да се обезбеди дека градовите ширум светот се достапни за сите. Но, кои градови го прават тоа најдобро и како?

Што им е потребно на патниците со посебни потреби при изборот на град за посета? Ова е важно не само за оние  со попреченост, туку и за самите градови бидејќи се обидуваат да влезат во голем и растечки пристапен пазар за патувања.

Како што пишува Би-Би-Си, само во 2018 година, вредноста на таканаречената „виолетова фунта“ (трошечката моќ на лицата со посебни потреби) за туризмот во Велика Британија беше проценета на 15,3 милијарди фунти; додека 27 милиони патници со попреченост во САД потрошиле 58,7 милијарди долари (45,8 милијарди фунти) истата година. Во светот има  1,3 милијарди луѓе кои живеат со попреченост – една шестина од човештвото, опсежното истражување на Valuable 500 меѓу 3.500 лица со посебни потреби во пет земји – САД, Велика Британија, Австралија, Кина и Јапонија – околу нивните навики и искуства за патување дава непроценлив увид во ова прашање. Истражувањето од 2022 година не само што ги истакнува бариерите за патување за лицата со попреченост (ПОР), туку од испитаниците беше побарано и да ги номинираат градовите што им се најдостапни и зошто, од кои беше составена топ 10.

Добиените податоци даваат големо разбирање за тоа што го прави градот привлечен за патниците со хендикеп, од опсегот на достапно сместување до достапноста на информации за пристапност. Овде, истражуваме четири од врвните градови, објаснувајќи што ги прави добро место за посета на лица со инвалидитет со посебни потреби и донесување дополнителни сознанија од познавачите на жителите и посетителите.

Сингапур

Сингапур отсекогаш бил лесна дестинација за патување за многумина во споредба со поголемиот дел од Азија, делумно поради одличната инфраструктура и удобности, а делумно и поради тоа што англискиот јазик е лингва франка. Но, како патник со посебни потреби, високиот степен на пристапност го прави особено привлечен.

Во Сингапур, прашањето не е „Што е достапно? туку, „Што не е?“

Мнозинството од испитаниците во истражувањето го номинираа Сингапур поради пристапниот јавен превоз, што го прави лесно возењето низ градот. За разлика од повеќето подземни метроа во светот, има пристап до секој вагон за лицата со попреченост и им овозможува на корисниците на инвалидски колички и на лицата со оштетена подвижност независност и достоинство.

Покрај тоа, повеќе од 95% од пешачките патеки, такси стојалиштата и автобуските постојки се достапни за луѓето кои живеат со различни попречености, а повеќе од 85% од јавните автобуси се достапни за инвалидски колички.

Според Нилеш Џоши, кој се преселил од Мумбаи во Сингапур пред осум години, „За некој како мене, кој има проблеми со мобилноста, но не користи инвалидска количка, градот нуди огромна погодност и ми дозволува самостојно да се движам наоколу користејќи јавен превоз и да уживам во сите удобности“.

Лицата со оштетен слух кои користат јавен превоз се исто така добро згрижени: како што забележаува Адријан Јап: „Секогаш кога има некакво соопштение во возовите, можеме да ги видиме упатствата напишани на екранот“. Јап, исто така, истакна дека „офицерите за воз се добро обучени да комуницираат со глувонеми лица“, нагласувајќи ја важноста на обуката за подигање на свеста за попреченоста.

Меѓутоа, во огромно мнозинство, најважниот фактор за испитаниците во истражувањето не беше физичката пристапност, туку да се третираат со разбирање и почит. Ова чувство го повтори Џоши, кој рече: „Иако владата има многу вложено во инфраструктурата, друг главен аспект што прави голема разлика за лицата со предизвик за мобилност се луѓето и во Сингапур и нивната култура. Секогаш насмеани, прават голема разлика за лицата со посебни потреби да се чувствуваат прифатени и згрижени“.

Една од главните туристички атракции во Сингапур, Gardens by the Bay, уникатен и воодушевувачки комплекс на хортикултурни прикази, е целосно достапен за инвалидски колички. Има бесплатна шатл-служба за корисници на инвалидска количка и изнајмување инвалидска количка за само 2 долари дневно.

Има сеопфатен водич за пристап кој може да се преземе – развиен со Здружението на лица со посебни потреби на Сингапур – кој им овозможува на посетителите да ја планираат својата посета и да изворат информации за пристапноста на одредени изложби или фестивали.

Лас Вегас

Економијата на посетителите – не само туризмот, туку и енормно вредниот MICE пазар – е многу важна за Лас Вегас. Туризмот сочинува 20% од БДП на Лас Вегас (во споредба со националниот просек од 6%) и 30% од работните места (двојно од националниот просек).

Извонредно е тоа што тој е дом на 14 од најголемите 25 хотели во светот и, според истакнатиот блогер за инвалидска количка Џон Морис, кој го одржува високо информативниот wheelchairtravel.org и го посетува градот три или четири пати годишно, „Градот има една од највисоките концентрации на достапни хотелски соби и апартмани во светот, со хотелиери желни да го привлечат доларот за попреченост“.

Со секој четврти возрасен во САД живее со попреченост, а тоа се околу 61 милион луѓе.

Многу хотели во Лас Вегас, исто така, имаат одреден специјалист за Американци со инвалидитет (АДА) за да им помогне на гостите со посебни потреби – и да се погрижат хотелот да не се замери со АДА во оваа спорна земја.

Речиси 60% од испитаниците во САД на истражувањето Valuable 500 го номинирале Лас Вегас поради неговата широка разновидност на достапни сместувања и речиси 50% поради близината на сместувањето до атракции. Како што истакна Морис, „проширените одморалишта во градот можат да ја задоволат секоја потреба, со сместување, јадење, бањи и забава под еден покрив“.

Казината и изложбените салони добро се грижат и за корисниците на инвалидски колички и за посетителите со други оштетувања: персоналот е обучен да им помага на лицата со оштетен вид и слух на масите за игри, а дилерите на глупости ќе обложуваат за оние на кои им е потребна помош. Бингото може да се игра со брајово писмо или картички со големи отпечатоци или дури и со електронски машини. Некои хотели нудат дури и бесплатни часови по игри со преведувачи на знаковен јазик.

Достапни се и другите главни атракции на градот, вклучувајќи го и Панорамското тркало High Roller (највисокото тркало за набљудување во светот), балонот со топол воздух и SlotZilla Zip Line и Zoomline, прегледани од Морис. Дури е можно да одите на картинг со рачни контроли. Две од најпознатите атракции во Лас Вегас – Фонтаните на Белаџо и Улицата Фримонт – не само што се достапни, туку се и бесплатни.

Сиднеј

Џули Џонс, администратор на Фејсбук групата „Пристапен Сиднеј“ и издавач на „Патување без граници“, единственото печатено списание во светот посветено на достапно патување, ја пофали пристапноста на австралискиот град. Таа и нејзиниот син Брејден кој користи инвалидска количка „обожаваат да го истражуваат Сиднеј и сметаат дека е прекрасно достапен град“.

Поголемиот дел од главните атракции во Сиднеј, вклучувајќи ги и повеќето историски имоти на Националната доверба во градот, се достапни со инвалидска количка. Иконската опера во Сиднеј има пакет сместувачки капацитети за луѓе со потреби за пристап, вклучувајќи пристапни изведби, програми за пристап и приспособени тури за мобилност. И по долгогодишна кампања, пред четири години конечно беа поставени лифтови на мостот Харбор.

Да се биде во можност да одите или да се тркалате покрај некои од најдобрите погледи на градот е задоволство, вели таа и додава „Поголемиот дел од системот за јавен превоз е достапен за корисниците на инвалидска количка, вклучувајќи ги и нашите фериботи во Сиднеј, кои нудат најдобри погледи на нашето прекрасно пристаниште. подалеку. Да се биде во можност да одиш или да се тркалаш покрај некои од најдобрите погледи на градот е задоволство“.

Искуствата на Џонс ги одразуваат оние на испитаниците во истражувањето, кои високо го оценија градот поради пристапните транспортни врски. Градската мрежа за јавен превоз, која вклучува траекти, автобуси, лесна железница (трамваи) и железница, е речиси целосно достапна, иако често е потребна помош од возачите.

„Неодамна, нашата железничка мрежа во Сиднеј стана подостапна за лицата со скриена попреченост со персоналот кој сега е обучен да ги препознава и реагира на патниците што го носат скриениот врв за попреченост“, рече Џонс.

Дополнително, посетителите со оштетен вид ќе имаат корист од широките, добро одржувани тротоари со многу тактилни индикатори на површината на земјата, како и читливиот Сиднејски систем за пронаоѓање на патишта кој користи повеќе од 2.100 тактилни (за читање на допир) и Брајови улични знаци, информативни столбови и дигитална технологија.

Обезбедувањето информации за пристапноста – клучен услов за ПРЛ да го планираат своето патување – е местото каде што Сиднеј исто така постигна високи оценки. Во прилог на страницата за пристапност на Транспорт Нов Јужен Велс, градот има пристапна локација во Сиднеј која е преполна со корисни информации подредени тематски: музеи и галерии; историја и наследство; на отворено и дивиот свет; атракции со листа на кофа; и заобиколување.

 

Лондон

Лондон, исто така, доби високи резултати во истражувањето, при што 57% од испитаниците го номинираа за пристапните транспортни врски, додека речиси половина го избраа главниот град бидејќи неговите културни атракции имаат добра поддршка за пристапност и капацитети. Многу големи музеи и галерии ставија посебен фокус на пристапноста, вклучувајќи ги Британскиот музеј, Националната галерија, Тејт Модерн и Природонаучниот музеј.

Исто така, има многу информации достапни за лицата со посебни потреби за планирање одмори и екскурзии. Посетете ја страницата „Пристапен Лондон“ во Лондон е богат ресурс што се поврзува со професионално ревидираната база на податоци на AccessAble со детални водичи за пристап до атракции, хотели, продавници и ресторани, што може да се пребарува, меѓу другите места.

Шефицата за маркетинг на AccessAble, Кери-Ен Лајтли – корисничка на инвалидска количка и поранешен менаџер на информативни услуги во Tourism for All UK – вели дека „Лондон, како и во секој голем град, може да биде предизвик да се движите како корисник на инвалидска количка, но сепак е место со одлична пристапност што ме тера да се враќам во истите области одново и одново. Јужниот брег е особено омилен: ги сакам широките, мазни патеки и лесниот пристап до станицата Blackfriars. Бавно тркалање покрај реката, застанување на храна тезгите и гледањето на уличните изведувачи е мојот идеален начин да поминам викенд попладне“.

Во согласност со одговорите од истражувањето, повеќето форми на јавен превоз се многу достапни, со сите автобуси достапни за инвалидски колички (ако често се преполни), како и сите трамвајски постојки и повеќето фериботи. Сепак, само околу една третина од станиците на подземната железница (и само половина од надземните станици) имаат пристап без чекори, па затоа е потребно внимателно планирање пред да патувате.

Како лице со оштетен вид, блогерот за патувања, Саси Вајат смета дека во Лондон е многу лесно да се шета: „Можам да се движам до која било станица на подземната железница и да ја користам услугата „вртете се и одете“ обезбедена од „Транспорт за Лондон“: член на персоналот ме води низ станицата и ме носи на вистинската линија, друг член од персоналот ќе ме пречека на другиот крај и ќе ме придружува до излезот, со што ме спасува од многу замор“.

Таа неодамна ја тестирала новоотворената линија што се движи до аеродромот Хитроу и забележува дека иако „има многу помалку места за другите патници, сега има многу повеќе простор за кучиња-водичи, корисници на инвалидска количка и патници кои носат багаж“.

Додека посетителите можат да ја користат страницата за пристапност на Транспорт за Лондон за сеопфатни информации за пристап, вклучувајќи карти за пристапност што може да се преземат и алатка за планирање достапни патувања, Вајат се потпира на TFL GO, „целосно достапна и корисна апликација која ви овозможува да планирате патување и да го користите чекор- бесплатна категорија за да ви ги даде најпристапните рути преку автобус и метро низ Лондон“. Транспортот за Лондон, исто така, ја опфаќа програмата сончоглед за скриени попречености, која добива пошироко признание во Велика Британија.

 

АКТУЕЛНО