Search
Search

Над 200.000 возила се движат по улиците на Скопје

Според податоците на Државниот завод за статистика, бројот на регистрирани возила во 2022 година изнесувал 569.871, од кои над 483.000 се патнички автомобили со македонски регистарски таблички. Притоа, во 2022 година Скопје ја надминал бројката од 200.000 возила на улиците според бројот на издадени регистарски таблички. Податоците за 2023 година треба допрва да бидат објавени од Државниот завод за статистика.

Десет илјади нови возила биле купени од македонските граѓани во текот на минатата година, што за волја на вистината, пак, е многу повеќе од претходната 2022 година.

Царината ги објави бројките на увезени возила за минатата година, и тие говорат дека лани, за сите 12 месеци, во земјава влегле 9.999 нови автомобили.

Повторно тие се многу помалку од употребуваните, чии број изнесува 33.213 коли, значи за над три пати повеќе. Тоа покажува дека Македонецот и натаму преферира да вози користен автомобил, бидејќи, колку и да скокна цената на „половњаците“, тие се сепак многу поприфатливи за нашиот граѓанин.

Наспроти тоа, за споредба, во претходната 2022 година, биле набавени 8.790 нови „убавици на четири тркала“, наспроти 23.381 употребувани автомобили.

И покрај зголемениот интерес за набавка нови возила од македонските граѓани, и минатата година доминирал увозот на половни возила. Мнозински 76,9 отсто од сите возила увезени во 2023 година бил стар возен парк, кој бил претходно користен во странски земји. Притоа, лани биле увезени во С.Македонија 33.213 половни автомобили, 2.355 тешки моторни возила и 264 автобуси.

Најпозитивен сооднос при увозот на возила има кај камионите, каде што процентот на импортиран возен парк кој е новопроизведен е најголем. Наспроти ова, најлоша е состојбата со возниот парк кај автобусите, каде лани се увезени само 17 нови автобуси и дури 264 кои биле импортирани како стари.

Инаку, податоците за увозот на возила од Царинската управа покажуваат дека бројот на автомобили, камиони и автобуси лани бил значително зголемен во споредба со 2022 година. Од друга страна, интересот за набавка на возила кај македонските граѓани доаѓа во период кога централната власт во земјава нема намера да ги заостри мерките за увоз на половни возила, односно да го забрани импортирањето на оние возила кои се произведени пред 2009 година и не ги задоволуваат ЕУРО 5 стандардите.

Кога станува збор за регионот, од 1 јануари годинава Србија требаше да го забрани увозот на возила со под ЕУРО 5 стандарди на емисии на издувни гасови, а идентичната мерка веќе ја спроведоа Албанија и Србија. Црна Гора најавува дека ќе спроведе идентична мерка – забрана за увоз на возила со под ЕУРО 5 стандарди кои се произведени пред 2009 година. Поради ова, постои ризик во С.Македонија да завршат постарите возила од соседните земји преку каналите на продажба на дилерите.

Она што Владата го усвои во октомври 2023 година беа измените на Уредбата за начинот на пресметка на данокот на моторни возила и на износите потребни за пресметка на данокот на моторни возила поради потребата од примена на нова методологија за пресметување на износот на издувните гасови од моторните возила. Повисоките даноци при увозот владата одлучи да важат за луксузните возила, како и за оние постари возила што повеќе го загадуваат воздухот.

Од Владата минатата есен информираа дека зголемените давачки за увоз на дел од возилата во земјава се во насока на заштита на животната средина, исполнување на обврските од потпишаниот Климатски договор од Париз за намалување на нето-емисијата на стакленички гасови, како и усогласување со најновите ЕУ стандарди.

 

 

 

АКТУЕЛНО